دیگر صحبت از اینترنت Dial-up کم‌سرعت کشور ما به موضوعی تکراری تبدیل شده است. بر خلاف کشورهای نه‌چندان پیشرفته‌ی دیگر، بسیاری از کاربران ایرانی همچنان برای اتصال به اینترنت از سرویس‌های اینترنت Dial-up استفاده می‌کنند. ترفندها و نرم‌افزارهای افزایش سرعت اینترنت Dial-up هم در عمل افزایش سرعتی را به بار نمی‌آورد چون به نوعی آب از سرچشمه گل‌آلود است. در این زمان بهترین کار یادگرفتن ترفندهای چگونگی استفاده بهینه از اینترنت Dial-up است. به طوری که با کمترین سرعت، بیشترین بازدهی را داشته باشد. این ترفندها بر اساس تجربیات شخصی به دست آمده‌اند، در نتیجه با عمل به آنها می‌توانید مطمئن باشید استفاده بهینه‌ای از سرعت کم اینترنت خود داشته‌اید.
برای دیدن ادامه مطالب به ادامه ی مطلب مراجعه کنید


1- خطوط آنالوگ خود را به دیجیتال تبدیل کنید؛ تون به جای پالس تا سرعت داده‌های شما در اینترنت بیشتر شود.

2- از کارت‌های شبانه که اکثراً رایگان هستند استفاده کنید.

3- نگذارید وقت‌تان سرگرم بررسی یک سایت شود، سایت را می‌توانید Save کنید تا در حالت آفلاین آن را مطالعه کنید.

4- کامپیوتر خود را هر از چند گاهی Defrag کنید تا تمام سیستم عامل‌تان منظم و یک پارچه شود.

5- در هنگام ارتباط به اینترنت برنامه‌های غیرضروری را ببندید.

6- اگر می‌خواهید فایلی را دانلود کنید به حجم آن دقت کنید. هم‌چنین در صورت رمزگذاری از صحت رمز آن آگاه شوید.

7- برای دانلود فایل حتماً از نرم‌افزارهای مدیریت دانلود استفاده کنید تا در صورت قطع شدن اتصال، شدن میزان حجم دانلود شده را حفظ کنید؛ هیچ تضمینی وجود ندارد در 99%، اینترنت شما قطع نشود.

8- یک آنتی‌ویروس و فایروال قوی و به‌روز می‌تواند بسیار به شما کمک کند. کافی است یک کرم اینترنتی بر روی سیستم شما لانه کرده باشد تا فضای زیادی از پهنای باند شما را اشغال کند.

9- اگر از سرویس‌های هوشمند استفاده می‌کنید دقت کنید از سرویس هوشمند یک ISP خوب و معتبر وارد شوید. سرویس‌های هوشمند با همدیگر متفاوت هستند.

10- آپدیت‌های اتوماتیک ویندوز و برنامه‌های مختلف همانند Acrobat Reader را غیرفعال کنید تا در هنگام کار سرعت‌تان بی‌دلیل کاهش نیابد.

11- از مرورگرهای خوب و قدرتمند همانند فایرفاکس، گوگل کروم، اپرا و سافاری به جای مرورگر IE استفاده کنید. فراموش نکنید IE (به ویژه نسخه 6) بسیار مرورگر ضعیفی است.

12- نرم‌افزارها و افزونه‌های خاصی وجود دارند که با کم کردن حجم عکس‌های مشاهده شده در مرورگر به نوعی سرعت کار شما را بالا می‌برند، این نرم‌افزارها نیز به کمک شما می آیند.

13- اگر از مرورگر فایرفاکس استفاده می‌کنید افزونه‌هایی همانند AdBlock، تبلیغات تصویری مزاحم موجود در صفحات اینترنتی را به طور اتوماتیک برای شما مسدود می‌کنند.

14- اگر سرعت اینترنت تان واقعاً اسفناک است، قابلیت نمایش تصاویر را در مرورگرتان غیرفعال کنید تا فقط متن صفحات را مشاهده کنید.

15- ترفندهای جستجو در موتورهای جستجو که ترفندستان نیز آموزش داده شده‌اند را فرا بگیرید. وقت شما ارزش دارد پس نباید آن را با جستجوی غلط هدر دهید.

16- به جای ارسال تصاویر یا آهنگ‌ها به دوستان‌تان از طریق نرم‌افزارهای پیام‌رسان، لینک دانلود آنها را در اینترنت بیابید و به دوستان‌تان بدهید.

17- با استفاده از ابزارهای مخصوص، تبلیغات موجود در یاهو مسنجر را حذف کنید.

18- بسیاری از برنامه‌ها، فایل‌ها و آهنگ‌هایی که شما در سیستم‌تان دارید قبلاً توسط افراد دیگر در اینترنت آپلود شده‌اند. پس اگر دوستان‌تان به آن‌ها نیاز داشت به جای آپلود آن‌ها در فضاهای اینترنتی سعی کنید لینک دانلود آنها را بیابید.

19- با استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص، میزان استفاده خود از اینترنت در بازه‌های زمانی مختلف را بسنجید و ببینید تا چه حد درست و به جا از اینترنت استفاده کرده‌اید. به عنوان مثال ببینید در این 2 ساعتی که آنلاین بوده‌اید چه کار مفید و چه کار غیرمفیدی انجام داده‌اید.


موفق باشید